Jak díky gamifikaci učit efektivněji a zábavněji
Gamifikace původně pomáhala zejména v marketingu zvyšovat zájem zákazníků převáděním herních principů do neherní oblasti. Z oblasti byznysu a reklamy se ale tato metoda brzy rozšířila i do dalších odvětví – jedním z nich je vzdělávání. Zatímco si při učení zapamatujeme zhruba 20 % toho, co slyšíme, v případě propojení více smyslů spolu se samotným vykonáváním činnosti to je až 90 %. A přesně tak učíme nejenom studenty, jak si ověřovat informace – vše si vyzkouší na vlastní kůži pomocí hry.
O řečnících:
Tereza Kráčmarová je předsedkyní a zakladatelkou spolku Fakescape a koordinátorkou celého projektu, pracuje jako externista v Českém rozhlase a studuje na Masarykově univerzitě.
Julie Vinklová je zakladatelkou spolku Fakescape, překladatelkou a vedoucí event týmu, v neposlední řadě také studentka Masarykovy univerzity.